dfe.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonskiyonların limitleri, sonsuzdaki limitler ve sonsuz limitler, süreklilik. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4. |
2 | Teğet doğruları ve eğimleri, Türev, Türev kuralları, zincir kuralı, | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4. |
3 | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, Yüksek mertebeden türevler | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.5, 2.8. |
4 | Anadeğer teoremi, kapalı fonksiyonların türevleri | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 2.9, 2.10. |
5 | Ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, doğal logaritma ve üstel Fonksiyon. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 3.1, 3.2, 3.3. |
6 | Ters trigonometrik fonksiyonlar, Bağıl Oranlar. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 3.5, 4.1, 4.3. |
7 | Belirsiz formlar, Ekstrem değerler , Bükeylik ve dönüm noktaları, fonksiyonlarının grafiklerinin çizilmesi, | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.4, 4.5, 4.6. |
8 | Bükeylik ve dönüm noktaları, fonksiyonlarının grafiklerinin çizilmesi, | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.5, 4.6. |
9 | Ekstrem değer problemleri, ara sınav | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 4.8 |
10 | Belirli integral, Belirli integralin özellikleri, Calculusun temel teoremi, | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 5.3, 5.4, 5.5. |
11 | Yerine yazma metodu, düzlemsel bölgelerin alanları | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 5.6, 5.7 |
12 | Kısmi integrasyon, ters yerine yazma metodu. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 6.1, 6.3. |
13 | Rasyonel fonksiyonların integrali, özel olmayan integraller | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 6.2, 6.5. |
14 | Kesit alma metodu ile hacim hesaplama, dönel cisimler. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 7.1. |
15 | Eğri uzunluğu, dönem tekrarı | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 7.3. |
16 | Dönem tekrarı |
Ders Kitabı | Calculus: A Complete Course Sixth Edition Adams |
Önerilen Okumalar/Materyaller | James Stewart, Calculus, Early Transcendentals 7E |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 166 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilme; Gıda Mühendisliğindeki problemlerin çözümünde uygulayabilme, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilme, veri toplama ve analiz edebilme, sonuçları uygulayabilme, | |||||
3 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilme, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilme, etkin karar verebilme, | |||||
4 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilme ve kendini sürekli yenileyebilme, kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilme, | |||||
5 | Çevreye duyarlılığı mesleki alanda uygulayabilme, etik sorumluluk bilincine sahip olabilme, | |||||
6 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilme, | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest